دورتموند قهرمان نيم فصل بوندسليگا

دورتموند قهرمان نيم فصل بوندسليگا




 

 


دورتموند قهرمان نيم فصل بوندسليگا


تاریخ : دوشنبه ،
15 آذر 1389

بوروسيا دورتموند در خانه نورنبرگ به هشتمين برد خارج از خانه خود در فصل جاري رقابت هاي بوندسليگا دست يافت و با 10 امتياز فاصله با ماينس قهرمان نيم فصل شد. بايرلورکوزن نيز در دوئل با کلن پيروز از زمين بيرون رفت. در بازي هاي شنبه شب بايرن مونيخ برابر شالکه به شکستي تلخ تن داد. اينتراخت فرانکفورت نيز در داربي برابر ماينس پيروز شد.


هفته پانزدهم بوندسليگا با پيروزي دورتموند و لورکوزن به پايان رسيد.
در اين رقابت ها نورنبرگ نيز نتوانست شاگران يورگن کلوپ را متوقف کند و در نهايت برابر مهمانش با 2 گل تن به شکست داد. اين چهارمين باخت پي در پي مردان ديتر هکينگ، سرمربي نورنبرگ بود. در مقابل دورتموند هشتمين برد خارج از خانه اش را در نيم فصل نخست جشن گرفت و فاصله اش را با ماينس، تيم دوم جدول به 10 امتياز رساند.
در ديگر بازي يکشنبه نيز لورکوزن برابر کلن با پيروزي از زمين خارج شد. کلن در اين بازي تمام تلاش خود را کرد ولي در پايان راه به جايي نبرد و دستش از امتيازهاي اين بازي که سومين داربي هفته پانزدهم بوندسليگا به شمار مي رفت، کوتاه ماند. نيمه نخست اين بازي با تساوي يک بر يک پايان يافته بود ولي در نيمه دوم در مدت 10 دقيقه 3 گل به ثمر رسيد که زننده دو گل نخست، تيم ميزبان به رهبري يوپ هاينکس بود.
هفته پانزدهم رقابت‌هاي بوندسليگا با ثبت شکستي ديگر براي مدافع عنوان قهرماني همراه بود.
به گزارش ايسنا، در ديدارهاي شنبه شب هفته پانزدهم بوندسليگا بايرن مونيخ که در فصل جاري شرايط خوبي را تجربه نمي‌کند، مقابل شالکه به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 2 بر صفر تن به شکست داد تا چهارمين شکست اين فصل شاگردان "فان خال" در پرونده اين تيم ثبت شود.
در ديدارهاي برگزار شده اينتراخت فرانکفورت با نتيجه 2 بر يک ماينس را از پيش رو برداشت و هانوفر با همين نتيجه بر مونشن گلادباخ غلبه کرد. فرايبورگ با يک گل از سد هامبورگ گذشت و ديدار تيم‌هاي وردربرمن و ولفسبورگ با تساوي بدون گل به پايان رسيد. ولفسبورگ در اين بازي دو ضربه پنالتي را نيز از دست داد. تيم‌هاي اشتوتگارت و هوفنهايم هم به تساوي يک بر يک رضايت دادند.
جمعه شب در نخستين ديدار هفته پانزدهم سنت پائولي با يک گل کايزرسلاترن را از پيش رو برداشته بود.
* بازي‌هاي هفته پانزدهم بوندسليگا
جمعه
سن‌پائولي يک - کايزرسلاترن صفر
شنبه
اينتراخت فرانکفورت 2 - ماينس يک
فرايبورگ يک - هامبورگ صفر
مونشن گلادباخ يک - هانوفر 2
اشتوتگارت يک - هوفنهايم يک
ولفسبورگ صفر - وردربرمن صفر
شالکه 2 - بايرن مونيخ صفر
يکشنبه
* نورنبرگ صفر
بوروسيادورتموند 2
هوملس (23)، لواندووسکي (88)
* بايرلورکوزن 3
هلمس (21)، بارنتا (55)، راينارتس (61)
کلن 2
گرومل (27)، لانيگ (65)
** جدول رده‌بندي بوندسليگا
1- بورسيادورتموند 40 امتياز
2- ماينس 30 امتياز
3- بايرلورکوزن 29 امتياز


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل